5 Haziran 2012 Salı

Seçilmiş Kişi - Carol Lynch Williams

   Kyra, seçilmiş. Kyra'yı seçiyorlar ama ona seçme şansı vermiyorlar. İroniye bak! 
   
   Sözde peygamber ve onun sözde inançları. Ah ben yine sinirleniyorum. Ve susuyorum. Yazmıyorum. Çünkü bloguma uygun olmayan cümleler kurabilirim. Biz kadınlar son zamanlarda yeterince doluyuz zaten. 


   Kyra'nın seçimini okuduğunuzda beni anlayacaksınız! 
   









Arka Kapak:


On üç yaşındaki kız, altmış yaşındaki öz amcasıyla yedinci karısı olarak evlendirilmek
isteniyor. Çünkü Peygamber onu seçti.

On üç yaşındaki Kyra, izole bir toplulukta babasının üç karısı, yirmi erkek ve kız kardeşleri ve iki tane de anne karnında kardeşi ile gerçekleri sorgulamaksızın büyümüştü. Yani, eğer siz onun yasak kitapları okumak için Gezici Ironton Kasaba Kütüphanesi'ne gizli ziyaretlerini ya da onun için seçilmiş bir erkeğe sahip olmak yerine kendi için seçmeyi umduğu Joshua ile buluşmalarını saymazsanız, sorgulamaksızın diyebilirsiniz. 
Fakat Peygamber, şimdiden altı karısı olan altmış yaşındaki öz amcası ile evleneceğini açıkladığında, Kyra bu zorbalığı dikkate alıp boyun eğmek ve sonsuza kadar ailesini kaybetmek korkuları arasında çaresiz bir seçim yapmak zorundadır.

"Seçilmiş Kişi, kalp atışınızın hızlanmasına, dişlerinizi gıcırdatmanıza ve boncuk boncuk terlemenize neden olacak."

-Gregory Maguire

10 yorum:

Yasemin dedi ki...

Güzel bir kitaba benziyor - okuyacaklar listeme ekledim (büyük ihtimal ben de öfkeden köpüre köpüre okurum, ama olsun). Çok teşekkür ederim!

Kitap Delisi Gizem dedi ki...

rica ederim. :)

Hamide... dedi ki...

yav sen ne kadar çok kitap okuyosun ben de okuyom ama sen benden çok okuyon gibi :D:D

kitap eylemcisi dedi ki...

aa çok ilginç yazı olmuş hemen ekledim listeme, teşekkürler:)

Kitap Delisi Gizem dedi ki...

boş olduğum her an okuyorum o yüzden çabuk bitiyorlar :)

Kitap Delisi Gizem dedi ki...

rica ederim :)

Ceylin'in Annesi dedi ki...

Gizem,
Blogunu yeni keşfettim, bakıyorum da sen gerçekten bir kitap delisiymişsin :)
Artık senden tavsiyelerle devam edeceğim okumaya..
Sevgiler,
http://bendengecenkikayeler.blogspot.com/

Kitap Delisi Gizem dedi ki...

çok sevinirim :) seçtiğiniz kitapların yorumlarını beklerim :)

Cessie dedi ki...

Kitabın kapağı çok hoşuma gitti.
Konu ilginç değil ama okumak isterim. Tabii okurken feminist taraflarımı nasıl bastırırım bilemiyorum.

Kitap Delisi Gizem dedi ki...

bastırılacak gibi değil.